zpět na aktuality

9 zvyků, které mají štíhlí a zdraví lidé

Závistivé pohledy

Pohledy lidí s nadváhou a obezitou na štíhlé lidi jsou většinou doplněny komentáři: „Má štěstí, že jí příroda nadělila štíhlou postavu.“ „To se tak někdo má, když se narodí s rychlým metabolismem.“ Ale věřte mi, všichni se rodíme stejní. Nikdo nemá své zdraví a štíhlou postavu zadarmo. Zda se u někoho rozvine nadváha nebo obezita, rozhoduje člověk sám svým životním stylem. I v případě genetického zatížení, které zvyšuje riziko vzniku nadváhy a obezity, musí být přítomný spouštěč ukládání nadbytečného tuku (špatné stravování, absence pohybu a nedostatku spánku). Bez jeho přítomnosti, se nadváha nerozvine.


Sepsala jsem proto 9 hlavních bodů, které mají zásadní vliv na váhu a zdraví lidí. Všem těmto bodům se věnuje i metodika Bomeo. Protože na tělo je potřebné hledět jako na jeden celek.


1. Pravidelně cvičí

Ano, cvičí, nemají svou postavu a kondici zadarmo. Hubení jsme se narodili všichni. Je jenom na nás, jak se o své tělo dále staráme. A právě pravidelný pohyb je věc, bez které se naše tělo neobejde. Pokud dostatečně nesportujeme, tělo začne strádat a odměňuje se nám nejdříve svalovými disbalancemi, později nadbytečným tukem a ve finále nemocemi.


2. Dostatečně spí

Asi si teď říkáte, co má spánek společného s váhou člověka a já vám teď řeknu, že opravdu hodně. A také hned z několika důvodů. Během spánku se uvolňují velmi důležité hormony, které ovlivňují fungování těla během celého následujícího dne. Jsou jimi hormony např. melatonin a hormony sytosti a hladu. Pokud tedy chodíte spát ve 2 hodiny ráno, nedivte se, že nehubnete, necítíte se dobře a že jste unavení. Ideální doba na spánek je minimálně od 23 hodin večer do minimálně 6 hodiny ráno.


3. Snídají

Přesně tak. Většina zdravých a štíhlých lidí si udělá ráno čas na vydatnou snídani. Vědí totiž, že je to ideální start do nového dne pro celý organismus. Snídaní nastartujete metabolismus, doplníte energii po celonočním lačnění a zabráníte ukládání tuků ze stresu z hladu. Díky snídani můžete očekávat lepší náladu po celý den, lepší výsledky v práci, či ve škole a lepší koncentraci.


4. V jídelníčku se vyhýbají přidanému cukru

Přidaný cukr umí nadělat pěknou paseku. Proto je lepší se mu co nejvíce vyhýbat. Jeho občasná konzumace v omezeném množství nevadí. V opačném případě má za následek nadváhu, obezitu, diabetes, zkažené zuby, oslabený imunitní systém, záněty, může dokonce způsobit rakovinu a další a další. Řekněte mi tedy jediný důvod, proč cukr konzumovat v takovém množství, v jakém to běžně vidíme?


5. Jedí častěji a v menších porcích – minimálně 5x denně

Pravidelným stravováním se tělo naučí lépe hospodařit s přijatou energií, lépe kontroluje množství přijaté stravy. Díky tomu má člověk více energie a lepší náladu. Není nic horšího, než nekontrolovatelně sníst vše, co najdu jednou za den těsně před spaním.


6. Hlídají si velikost porcí – když mají dost, dál již nejedí

Ve chvíli, kdy je tělo nasycené, vydává signál. Štíhlí lidé ho dokáží rozpoznat a uposlechnout. Bohužel většina lidí tento signál ignoruje a přejídá se. Naslouchejme více svému tělu. Samo ví nejlépe, kdy je porce dostatečná.


7. Rádi hezky stolují, jedí pomalu a jídlo si užívají

Ano, štíhlí lidé rádi hezky stolují. Prostřou si stůl, zapálí svíčku, použijí ubrousek, příbor, na stole mají květinu. Mají radost z jídla a prostředí kolem. Proto jedí pomalu a jídlo si užívají. Čím pomaleji jíte, tím lépe. Jídlo dostatečně rozkoušete, tělo stačí uvolnit dostatek trávicích enzymů, které se uvolňují již při kousání v ústech. Tělo tak dokáže optimálně strávit vše a maximálně využít to, co mu strava nabízí. Je to veliký rozdíl od hltání jídla lžící z kastrůlku v křesle při sledování TV.


8. Vaří z kvalitních surovin

Pro štíhlé lidi je důležité vědět, co jedí a z jakých surovin je jídlo připraveno. Rádi nakupují v obchodech, kde se mohou spolehnout na kvalitní potraviny a podporují tyto prodejny. Nákupům v supermarketech neholdují a snaží se jim spíše vyhnout. Využívají také nákup potravin přes internet ve svých oblíbených e-shopech. Při nákupu dávají přednost kvalitě před kvantitou. Reklamy typu 3+1 zdarma na ně nefungují. Za kvalitní šunku z masa si rádi připlatí.


9. Ovoce, zelenina a ořechy častěji v jídelníčku

V jídelníčku štíhlých lidí se pravidelně a často objevuje čerstvá zelenina, ovoce, ořechy a semínka. Čerstvá zelenina a ovoce obsahují nezbytnou vlákninu, vitamíny, minerály a fytonutrienty. Ořechy a semínka obsahují nezbytné zdravé tuky, kvalitní bílkoviny a též vitamíny a minerály.


Největší chybou je myslet si, že zhubnout se dá zdravě a jednoduše přes noc s nějakým super doplňkem stravy. Řeknu vám rovnou, nedá. Zhubnout zdravě můžete, ale musíte vyvinout nějaké úsilí. Chcete-li navíc zhubnout trvale, tak maximální rychlost hubnutí je 1 kg měsíčně. Bomeo je sestavené tak, aby lidem maximálně zjednodušilo změnu životního stylu a jejich sen se stal skutečností.


Autor: Bc. Monika Teichmanová


 

Bomeo je vhodný pro všechny věkové kategorie, ženy i muže