zpět na aktuality

Česká kuchyně jinak aneb jak na zdravou koprovku

Moje babička koprovou omáčku vařila tak, že cukr s máslem nechala zkaramelizovat, přidala mléko, smetanu s moukou, pak kopr, povařila a ochutila. My již víme, že cukru i mouce je dobré se vyhýbat a že lze tyto suroviny krásně nahradit. Pojďme se podívat na variantu koprovky plné zeleniny, kvalitních bílkovin a vlákniny.

Tak jako jsme postupovali v případě koprovky, lze postupvat i u dalších klasických českých jídel. Po snědění takto upravených jídel se nemusíte bát, že přiberete, ani že zatížíte tělo bílou moukou a cukrem. 

Recept na trochu jinou koprovku


Ingredience:

6 lžic uvařených bílých fazolí, 1 kedlubna, 1 jablko, 1/2 pórku, 5 brambor, 1 menší celer, kokosový tuk, svazeček kopru, voda, horská sůl, ume ocet nebo klasický ocet

Postup:

Přes noc si namočte bílé fazole a ráno uvařte do měkka. Já vařím celý pytlík, ze zbylých fazolí pak udělám pomazánku a část přisypu do polévky. 


4 brambory nakrájejte a dejte vařit s trochou solí a kmínem do menšího hrnce. Než se brambory uvaří, připravte si druhý hrnec a do něho vložte očištěnou zeleninu a ovoce (nakrájenou kedlubnu, celer, jablko, bramboru a pórek). Přidejte lžíci kokosového tuku a lehce vše krátce restujte. Jakmile budou hotové brambory v prvním hrnci, vývar z nich slijte do připravené a restované zeleniny (případně dle potřeby dolijte ještě vodou). Teď už jen přisypte uvařené bílé fazole, najemno nasekaný kopr a vše povařte do změknutí zeleniny. Po té vše rozmixujte dohladka, dochuťte ume octem nebo solí a klasickým octem a přisypte hotové brambory. V případě potřeby lze koprovku zahustit maizenou nebo ji můžete obohatit o vajíčka uvařená přímo v polévce.

Dobrou chuť.


 

Bomeo je vhodný pro všechny věkové kategorie, ženy i muže